Svět značky Honda

Hvězdy týmu Honda Racing

Přední tříčtvrtinový pohled na vůz Honda Formule 1
Přední tříčtvrtinový pohled na vůz Honda Formule 1
Přední pohled na vůz Honda Formule 1 na závodní dráze
Přední pohled na vůz Honda Formule 1 na závodní dráze

Nejvýraznější touhou je touha zvítězit, ale rozhoduje vůle připravit se a učit se.

Posunout

Logo značky Honda

Naprostá oddanost

Doba poznávání

Honda míří na přední příčky.

Soichiro Honda miloval závody. Ve 30. letech soutěžil spolu se svým bratrem v podomácku upraveném voze Ford. Krátce po založení společnosti Honda v roce 1949 se pustil do motocyklových závodů, kde značka Honda rychle získala řadu slavných vítězství. Soichirovi to však nestačilo, neboť měl ambici stát se šampionem ve vozidle, které by sám kompletně vyrobil. První kroky ke splnění tohoto snu Honda podnikla v roce 1964, a to v samotné špičce motorsportu, v závodech F1.

Honda vítězí v závodech F1

Model Honda RA271 se poprvé objevil v roce 1964 na Velké ceně Německa a s každým závodem se zlepšoval. Sezóna 1965 znamenala spíše slabší výsledky, dokud pro nás v Mexiku Richie Ginther ve voze RA272 nezískal první vítězství. Soichiro si splnil sen pouhý rok po debutu týmu.

Praktický přístup

Soichiro by se nikdy nespokojil s úlohou diváka, chtěl sledovat a vnímat, jak se jeho sny o závodění plní.

Soichiro Honda pracující na závodním vozidle
Pohled zepředu na vůz Honda Formule 1 ze 60. let s jezdcem a mechaniky

Díky pilné práci konstruktérů společnosti Honda jsme byli v 60. letech vítězi závodů F1.

Mistrovská jízda

Mistr světa John Surtees jezdil za tým Honda v roce 1967 a dosáhl památného vítězství ve Velké ceně Itálie, když vyhrál s novým modelem RA300 již při první jízdě. Po sezóně 1968 se tým, který dostal značku Honda do síně slávy, stáhl z motoristických závodů a věnoval veškerou energii vývoji nových silničních vozidel.

Hledání vítězné formule

Náš zlatý věk.

Přední tříčtvrtinový pohled na vůz McLaren Honda Formule 1 závodící na dráze

Po 15leté odmlce jsme se v roce 1983 k Formuli 1 vrátili jako dodavatelé motorů. V posledním závodě sezóny dojel Keke Rosberg ve voze Williams Honda pátý a o rok později vyhrál náš první závod turbo éry. První titul mistrů světa F1 jsme získali s Nelsonem Piquetem ve voze Williams v roce 1987. V té době jsme rovněž dodávali motory týmu Lotus a jejich nadějnému jezdci Ayrtonu Sennovi – ve Velké ceně Velké Británie ten rok dojely vozy s motory Honda na prvním, druhém, třetím a čtvrtém místě.

Honda dominuje závodům F1

V roce 1988 započalo naše partnerství se značkou McLaren, která zvítězila v 15 ze 16 závodů. Ayrton Senna získal titul mistra světa. V roce 1989 vyhrál šampionát Alain Prost ve voze McLaren Honda, poté s našimi motory zvítězil v letech 1990 a 1991 Ayrton Senna. Byli jsme doslova neporazitelní.

Pohled ze strany na vůz Lotus Honda Formule 1

V sezóně 1988 řídil vůz Lotus 100T s motorem Honda tehdejší mistr světa F1 Nelson Piquet.

Závody Honda v zelené

Snové motory Earth Dream.

Detail vozu Honda „Earth Dreams“ Formule 1

Naše druhá éra v závodech F1 skončila vítězstvím Gerharda Bergera ze stáje McLaren-Honda na australské Grand Prix v roce 1992. V dalších sezónách jsme se účastnili jen okrajově s naším partnerem Mugen Motorsports.

Zpět na stupně vítězů

S příchodem nového století jsme zvažovali návrat s vlastním voze a posléze se rozhodli od roku 2000 dodávat motory týmu BAR. V sezóně 2004 jsme skončili druzí, v roce 2006 vyhrál tým s novým názvem Honda F1 Racing Velkou cenu Maďarska. Právě v tomto závodě získal Jenson Button první vítězství ve Formuli 1.

V roce 2007 jsme spustili program motorů „Earth Dreams“. Výsledky nebyly nejlepší, ale pod špičkovým vedením Rosse Brawna jsme dělali pokroky až do celosvětové ekonomické krize, kdy jsme se ze závodů F1 stáhli, abychom se soustředili na naše hlavní podnikání.

Mistr světa F1 Jenson Button

Ross Brawn a vedoucí týmu Nick Fry vykoupili tým se sídlem v Brackley a s jistou podporou společnosti Honda dokončili vývoj nového vozu ještě před začátkem sezóny 2009. Přejmenovaný tým Brawn GP udržel Jensona Buttona, se kterým nejen vyhrál prvních šest ze sedmi závodů, ale rovněž pohár konstruktérů a jezdců.

Síň slávy

Krátký přehled našich těžce vybojovaných vítězství a úspěchů v kategorii jezdců a konstruktérů.

Přední tříčtvrtinový pohled na historický závodní vůz Honda s Richiem Gintherem 1. éra
1964–1968
vítězství ve 2 závodech
Richie GINTHER (USA) 1
John SURTEES (UK) 1
Ayrton Senna v závodním voze Honda Formule 1 2. éra
1983–1992
vítězství v 69 závodech
Keke ROSBERG (Finsko) 3
Nigel MANSELL (UK) 13
Nelson PIQUET (Brazílie) 7
Ayrton SENNA (Brazílie) 32
Alain PROST (Francie) 11
Gerhard BERGER (Rakousko) 3
Jenson Button po vítězství v závodě 3. éra
2000–2008
vítězství v 1 závodě
Jenson BUTTON (UK) 1
Titul mistra světa – 5 let po sobě 1987 Nelson PIQUET (Brazílie)
1988 Ayrton SENNA (Brazílie)
1989 Alain PROST (Francie)
1990 Ayrton SENNA (Brazílie)
1991 Ayrton SENNA (Brazílie)
Pohár konstruktérů – 6 let po sobě 1986 Williams Honda (FW11)
1987 Williams Honda (FW11B)
1988 McLaren Honda (MP4/4)
1989 McLaren Honda (MP4/5)
1990 McLaren Honda (MP4/5B)
1991 McLaren Honda (MP4/6)

Zpět tam, kam patříme

Protože závodění šlechtí.

Honda nemůže opustit závody na dlouho. Jelikož oceňujeme možnost učit se v hybridní hi-tech éře F1, znovu jsme se v roce 2015 zapojili do závodů F1 na podvozcích McLaren.

Křest ohněm

Soichiro Honda pravil, že „za úspěchem stojí z 99 % selhání“, a my se v posledních letech setkali s velkým množstvím náročných situací. Tento rok dodáváme vybavení a spolupracujeme s dvěma ambiciózními závodními týmy: Tým Red Bull Scuderia AlphaTauri s Pierre Gasly a Daniilem Kvyatom projíždějícími na modelu AT01 a tým Aston Martin Red Bull Racing s Alex Albon a Maxem Verstappen projíždějícími na modelu RB16.

Po otestování těchto výrazných a atraktivních vozidel v Barceloně se naše nadšené týmy těší na to, že se v roce 2020 posunou na přední místa na startovním roštu a dosáhnou výrazný pokrok.

Detail monopostu Aston Martin Red Bull Formula One.

„V průběhu zimy vyvinuli obě strany obrovské úsilí a dosáhli pokroku ve všech oblastech.“ Christian Horner, vedoucí týmu Aston Martin Red Bull Racing

Tříčtvrtinový pohled zezadu na monopost Honda Red Bull Formula One.

„Proto je naší prioritou snížit odstup předních týmů, abychom oběma našim týmem pomohly dosahovat lepších výsledků.“ Katsuhide Moriyama, ředitel oddělení Brand and Communication Operations, Honda Motor Co., Ltd

Cílová čára nikdy neznamená konec

Ze závodní dráhy na silnici.

Říká se, že závodění šlechtí. Vozy Honda rozhodně zdokonaluje. Vše, co jsme se naučili v motoristických závodech, jsme vždy využili u silničních vozidel. Okruh je pro nás testovací laboratoří automobilů.

Posouvání hranic v závodech otevírá cestu vozům budoucnosti. Nevzdáváme se bez ohledu na vítězství či prohry. Cílová čára je jen začátkem dalšího závodu za dosažením našich snů.

Přední pohled na závodní vůz Honda Civic