Historický snímek Soichira Hondy s prvním vozem Formule 1

The Power of Dreams

Náš zakladatel Soichiro Honda neustále snil o budoucnosti. Zpravidla ji při tom vytvářel. Sen vznikl, když Soichiro poprvé spatřil automobil. Zbytek svého života pak věnoval jeho naplnění.

Soichiro Honda a Richie Ginther na závodní dráze

Uskutečnění snu

Soichiro Honda byl kreativní, ale současně prakticky založený člověk. „Nejlépe se mi přemýšlí, když mám v ruce nářadí.“

Síla dvou kol

První vozidlo Honda:
Soichiro Honda se naučil svému řemeslu při výrobě součástí. Učil se rychle a jeho společnost vzkvétala, ale byla zničena během druhé světové války, a proto musel začít od začátku. Tentokrát měl velké sny. Vytvořil první kompletní vozidlo Honda, motocykl Type A.

Jeho motor byl původně určen pro generátory elektřiny vojenských radiostanic. Byl to okamžitý prodejní úspěch. Když vyčerpal zásobu motorů, vytvořil Soichiro vlastní motor. V roce 1948 vznikla společnost Honda Motor Co. Ltd. Sen se začal stávat skutečností.

Pohled ze strany na bicykl Honda Type A s upraveným motorem pro generátory

Výkon pro lidi

První automobil Honda:
V 60. letech už byla společnost Honda největším výrobcem motocyklů na světě. Zákazníci nyní požadovali více. Soichiro na to v roce 1962 reagoval špičkovým prototypem sportovního vozu. V následujícím roce byla zahájena jeho výroba pod označením S500.

Během dvou let byl třeba nový závod. Jednoduše kvůli vyhovění poptávce. Soichirův sen se naplňoval ve víru optimistických 60. let.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda S800

Americký sen

V roce 1959 zahájila společnost Honda první prodej v zámoří v novém ústředí v Los Angeles. Z japonského nováčka se stal vývozce. Americká pobočka společnosti Honda brzy vzkvétala, v čemž jí pomohla reklamní kampaň ze 60. let: „Ve vozidle Honda potkáte ty nejlepší lidi“ (což je pravda).

Historický snímek závodu The Honda Motor Co. v Los Angeles

Společnost The American Honda Motor Co. Inc. byla původně založena za účelem prodeje modelu Honda Super Cub. Brzy bylo zřejmé, že USA jsou spíše zemí automobilů než motocyklů.

Cesta do Evropy

V roce 1962 oznámila společnost Honda plán výstavby první továrny mimo Japonsko v belgickém Aalstu. Otevřena byla následující rok a na ceremoniál se přiletěl podíval i samotný Soichiro Honda. Společnost The Honda Motor Co. Ltd. existovala pouhých 15 let, šlo už ovšem o globální firmu.

Obrázek americké vlajky vytvořený z modelů Honda Civic

Honda Civic bylo hbité, hospodárné vozidlo, které dobylo Ameriku. Po zavedení nových emisních omezení v USA šlo o velký úspěch v tehdejší konkurenci.

Zde vznikají sny

NSX: supersportovní vůz Honda. V 80. letech byla Honda zavedenou globální značkou. V souladu s tím si stanovila cíl vytvořit supersportovní vůz, ale bez obvyklých nevýhod. „Každý konstruktér oddělení vývoje má sen stvořit sportovní vůz,“ prohlásil vedoucí projektu Shigeru Uehara.

Pohled zepředu na model Honda NSX, studiový snímek

Nezaměnitelný model NSX: supersportovní vůz ve všech směrech.

Inspirace v závodech

Projekt pokračoval v 80. letech 20. stolení pod názvem „New Sportscar-eXperimental“ – NSX. Závodní jezdec a mistr světa Ayrton Senna nabídl projektu svoje postřehy. Když byl poté vůz v roce 1989 odhalen, byli recenzenti ohromeni. Supersportovní vůz značky Honda připravil konkurenci bezesné noci.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda NSX při západu slunce

Výkon a lehkost: Původní model NSX měl konstrukci inspirovanou stíhacím letounem F-16 a jako první na světě využíval celohliníkovou částečně samonosnou karoserii.

Více informací

Zjistěte, jak jsme se dostali tam, kde jsme dnes, a připomeňte si modely Honda minulosti

Přečíst