Doporučte auto

main_jazz-hybrid.jpg

Honda Jazz

Nová Honda Jazz

S příchodem verze Jazz Hybrid prošel zbytek modelové řady Jazz stylistickými úpravami a změnami, které dále upevnily jeho pozici v B segmentu.

Výhody, které Honda Jazz nabízí, si ověřilo již přes 500 000 zákazníků. Nejnovější změny atraktivitu tohoto modelu ještě zvyšují. Pozornost se zaměřila na zachování klíčových vlastností, které zákazníci oceňují a mezi které patří flexibilita, praktičnost a spolehlivost, případně které zvyšují spolehlivost, snižují spotřebu paliva a emise, zlepšují komfort jízdy a stylovost.

 

Převodovka

Jednou z největších změn je návrat převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT) do řady Jazz, přičemž v Evropě je poprvé použit nový typ této převodovky. Převodovka CVT v modelu Jazz byla vylepšena instalací hydrodynamického měniče točivého momentu, který zvyšuje účinnost a zlepšuje ovladatelnost vozidla při nižších rychlostech.

Díky instalaci náklonového čidla se převodovka dokáže rozhodnout, kdy má vozidlo mírně popojíždět vpřed a kdy nikoliv, čímž řidiči poskytuje nad vozidlem maximální kontrolu. Převodovka CVT se u minulé generace Hondy Jazz stala velmi oblíbenou a její návrat si vyžádali věrní zákazníci, kteří postrádali její hladké řazení a snadnou ovladatelnost.

Tato převodovka se liší od jednotky použité u modelu Jazz Hybrid, která s ohledem na odlišné požadavky neobsahuje měnič točivého momentu.

Převodovka CVT je vybavena páčkami řazení pod volantem, které řidiči umožňují řadit manuálně. Při použití v režimu „D“ je možné páčkami podřadit na nižší převodový stupeň podobně jako u „kickdownu“. Po potřebné akceleraci se převodovka sama vrátí zpět do automatického režimu. Pokud jsou páčky použity v režimu „S“, má řidič nad řazením plnou kontrolu, kterou může využít například pro akceleraci nebo při brzdění motorem. Manuální převodovka zůstala nezměněna – stále se jedná o pětistupňovou jednotku s ideálním zpřevodováním zaměřeným na úsporu paliva a snižování emisí.

 

Design exteriéru

Změny exteriéru se zaměřily na zatraktivnění vzhledu vozidla a na snížení aerodynamického odporu, které přispělo ke zlepšení spotřeby paliva. Vzhled vozidla a aerodynamiku nejvíce ovlivnily změny předního a zadního nárazníku. Tyto změny byly provedeny s ohledem na minimalizaci aerodynamického odporu při proudění vzduchu kolem karoserie a k omezení turbulencí za zádi vozu.

Změnami prošla i mřížka chladiče a přední světlomety. Cílem těchto změn bylo dodat modelům s motory 1,2 a 1,4 litru svěží vzhled. Změny se dotkly i zadních světel. Červená barva nyní zabírá více místa a odlišuje benzínové verze od provedení Jazz Hybrid. Honda Jazz pro modelový rok 2011 přichází se dvěma novými barvami – metalickou Azure Blue a Ionized Bronze, což je hnědá metalická barva zvýrazňující inovované linie.

 

Design interiéru

Nejvýraznější změnou v interiéru je použití tmavší barvy na palubní desce, která je jednobarevná a v kombinaci s novým materiálem sedadel vytváří v kabině příjemné prostředí. Podsvícení palubní desky má nyní u všech verzí oranžovou barvu, která kontrastuje s tmavou palubní deskou. Kolem výdechů větrání, přístrojů a displeje klimatizace se nově nacházejí chromované prstence (pokud je jimi vozidlo vybaveno).

 

Magic seats

Jedním z nejvýraznějších prvků výbavy současné verze modelu Jazz a hlavním důvodem jeho oblíbenosti jsou takzvaná Magická sedadla, která se vyznačují mimořádnou flexibilitou a zvyšují počet konfigurací interiéru a zavazadlového prostoru. Není překvapením, že nový Jazz si zachoval uspořádání interiéru, které je však nyní ještě lepší díky nové možnosti nastavení sklonu opěradel zadních sedadel. Tato nová funkce poskytuje zákazníkům ještě větší flexibilitu, zvyšuje komfort a umožňuje maximální využití prostoru v oblasti nohou a hlavy na zadních sedadlech.

Zadní sedadla lze u modelu Jazz sklopit zcela do roviny s podlahou zavazadlového prostoru, čímž vznikne nízko umístěná ložná plocha. Tohoto řešení bylo možné dosáhnout díky nádrži umístěné uprostřed vozidla, která je použita i u evropské verze modelu Civic. Spodní část sedadel se totiž nachází v prostoru, kde je obvykle umístěna palivová nádrž. Zde je nádrž umístěna pod předními sedadly a uvolňuje tak cenný prostor vzadu. Před sklopením zadních sedadel není zapotřebí přední sedadla posouvat vpřed, neboť vzadu je k dispozici dostatek prostoru. Dokonce i v případě, kdy jsou přední sedadla posunuta zcela vzad, lze zadní sedadla dělená v poměru 60:40 s výsuvnými opěrkami hlavy zcela sklopit jediným pohybem pomocí páky umístěné na horní hraně každého z opěradel.

V „Praktickém režimu“ Honda Jazz nabízí zcela rovnou podlahu zavazadlového prostoru s maximální délkou 1 720 mm, což je prostor dostatečný pro umístění tří horských kol s rámem o velikosti 26 palců na stojato, aniž by bylo zapotřebí demontovat jejich přední kola. Plocha zavazadlového prostoru odpovídá dvěma velkým a dvěma extra-velkým kufrům umístěným na ležato; na délku lze do vozidla umístit i tři golfové bagy. Pokud se sklopí pouze větší polovina zadního sedadla, je vzniklý prostor dostatečný pro uložení surfového prkna nebo pro postavení dvou horských kol s rámem o velikosti 26 palců. Dostupná délka zavazadlového prostoru je ještě větší v „Prodlouženém režimu“, kdy je sedadlo spolujezdce posunuto zcela vpřed a jeho opěradlo je sklopeno. Tím se vytvoří prostor pro přepravu předmětů o délce až 2,4 m. Při sklopených sedadlech se velikost zavazadlového prostoru zvětší až na 1 320 litrů (měřeno po horní okraj zavazadlového prostoru, bez prostoru pod podlahou kufru).

Pro návrat zadních sedadel do polohy pro přepravu cestujících stačí opěradla jednoduše zvednout; sedák zůstane připevněn k opěradlu a lze jej jednoduše uvolnit zatažením za opěrný rám. Tato situace, kdy sedák zůstane připevněn k opěradlu, je inovací unikátní pro model Jazz, neboť v „Režimu pro přepravu vysokých předmětů“ lze nechat sedáky zvednuté do svislé polohy. Upevněním sedáků ve svislé poloze vznikne druhý zavazadlový prostor mezi předními a zadními sedadly, ve kterém lze přepravovat různé předměty o výšce až 1 280 mm, jako jsou například vzrostlé rostliny, dvě horská kola s odmontovanými předními koly, složený invalidní vozík a mnoho dalších předmětů. A protože úhel otevření zadních dveří je nyní ještě větší, je snadné tento prostor využít na maximum.

V „Běžném režimu“ je prostor pod podlahou překryt panelem s nosností 100 kg. Tento panel lze zvednout směrem k opěradlům zadních sedadel a vytvořit tak „Režim pro přepravu vysokých předmětů“, ve kterém lze celou hloubku zavazadlového prostoru využít pro přepravu vyšších předmětů.

Alternativně, namísto zvednutí celého panelu k opěradlům zadních sedadel, lze jeho zadní část zvednout do vodorovné polohy, ve které ji lze zajistit pomocí upevňovacích prvků ve stěnách zavazadlového prostoru, a vytvořit tak vodorovnou přepážku, která zavazadlový prostor rozdělí na dvě části tzv. horní a dolní. Síť, která je součástí horního panelu, je ideální pro přepravu předmětů s nepravidelným tvarem, které nedrží na daném místě.

Prostor pod podlahou, který je 230 mm hluboký, je ideální pro uložení sportovního náčiní, pláště do deště či deštníků. Pokud je víko ve vodorovné poloze, jsou špinavé předměty odděleny od ostatních zavazadel. Díky nakládací hraně ve výšce 605 mm nad zemí je nakládání a vykládání předmětů snadné. Na levé straně zavazadlového prostoru se nachází praktický háček na zavěšení nákupních tašek.

 

Změny podvozku

Podvozek Hondy Jazz byl upraven s cílem zlepšit komfort jízdy a ovladatelnost. Pro zlepšení komfortu jízdy má řízení u nového modelu zvýšený odpor volantu při vychýlení z přímé polohy, které zlepšuje pocit při jízdě.

 

Ekologické informace

V souvislosti s uvedením nového modelu Jazz Hybrid došlo u Hondy Jazz s konvenčním pohonem k mírnému snížení emisí CO2 a ke snížení spotřeby paliva. Pokud jde o spotřebu paliva a emise, je nová převodovka CVT shodná s předchozí převodovkou i-Shift u 1,4-litrového modelu. Hodnota emisí CO2 je nižší než u modelu s manuální převodovkou a dosahuje pouhých 125 g/km. Model s motorem o objemu 1,2 litru nyní vypouští pouhých 123 g CO2/km a na 100 km spotřebuje pouze 5,3 l benzínu. Větší motor s objemem 1,4 litru se vyznačuje emisemi 126 g/km a spotřebou paliva 5,5 l/100 km v kombinovaném cyklu.

 

Představení modelu Jazz Hybrid

Model Jazz Hybrid, který se světu poprvé představil na pařížském autosalonu 2010, je dalším příkladem pozornosti, jakou značka Honda věnuje hybridní technologii kombinující benzínové a elektrické motory.

Nová verze bude prodávána souběžně s inovovanou benzínovou verzí modelu Jazz. Díky tomu mají zájemci o vůz segmentu B poprvé možnost zvolit vůz s paralelním hybridním pohonem. Neméně důležité je i to, že Jazz Hybrid neztrácí nic z praktičnosti běžného automobilu. Kompaktní rozměry systému Honda IMA umožnily u tohoto vozu segmentu B zachování mimořádně praktických „magických sedadel“ a 300 litrů prostoru pro zavazadla.

Baterie IMA a řídicí jednotka byly zabudovány pod podlahu zavazadlového prostoru, což umožnilo zachování jeho objemu a také systému „Magických sedadel“, která se sklápějí stejným způsobem, jako u nehybridní verze. Díky tomu lze sedadla sklopit a vytvořit tak prostor s překvapivým objemem 1320 litrů a se zcela rovnou podlahou. Alternativně je možné zvednout sedáky směrem vzhůru a do vozidla umístit vyšší předměty. Novinkou u modelu Jazz s hybridním i s konvenčním pohonem je možnost sklopení zadních sedadel, která lze nově sklopit dozadu a zvýšit tak flexibilitu prostoru pro cestující.

Hybridní systém IMA je stejný jako u hybridních modelů Insight a CR-Z, čímž je zajištěna prověřená spolehlivost této důležité technologie. Po téměř dvou desetiletích vývoje a 10 letech prodeje se systém IMA od společnosti Honda potvrdil jako flexibilní a spolehlivá technologie. Dnes toto řešení s kombinací nízké spotřeby a nízkých emisí v každodenním provozu používá přes půl milionu vozidel.

Nový model je vybaven stejným hnacím ústrojím jako hybridní model Insight a využívá stejný motor 1.3 i-VTEC i elektromotor jako jeho sourozenec. Hnací ústrojí modelu Jazz je spojeno s převodovkou CVT. S hodnotou pouhých 104 g CO2/km má tento model nejnižší emise CO2 ze všech vozů B-segmentu vybavených automatickou převodovkou. Spotřeba paliva dosahuje v kombinovaném cyklu podle norem EU hodnoty pouze 4,5 l/100 km. Jako hybridní automobil s benzínovým a elektrickým pohonem se nový model vyznačuje mimořádně nízkými emisemi všech výfukových plynů - nejen těch, které podléhají daňovým kritériím.

Vizuálně se Jazz Hybrid od zbytku modelové řady Jazz liší novými světlomety s modrým chromovým lemováním, čirými zadními světly, novou modře chromovanou mřížkou chladiče, upravenými nárazníky a chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru. Kromě všech aktuálně dostupných barev bude možné nový hybrid získat i se speciální barvou Lime Green.

Ke svěžímu vzhledu uvnitř kabiny přispívá tmavší jednobarevná palubní deska, která silně kontrastuje s modrým podsvícením přístrojového panelu a středové konzoly.

Do přístrojové desky je integrován systém Eco Assist, který změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Funkce Eco Assist pomáhá řidičům snižovat spotřebu při každodenním používání vozidla a nabízí jim v reálném čase zpětnou vazbu o tom, jaký vliv má používání brzd a plynového pedálu na spotřebu i na životní prostředí.

Nabídka originálního příslušenství respektuje unikátní charakteristiku vozidla, a proto dokáže jeho hybridní charakter ještě více posílit. Dekorační doplňky, jako jsou prahové lišty, celá řada nálepek do interiéru i exteriéru, obložení B-sloupků či jiné typy kol z lehkých slitin lze na vozidlo instalovat podle osobního vkusu řidiče. Komfort zvyšují také technické doplňky, jako jsou navigace s pevným diskem, Bluetooth® hands-free či DVD systém pro cestující na zadních sedadlech. Pro ty zákazníky, kteří chtějí svůj vůz obohatit dalšími funkcemi a doplňky, je k dispozici kompletní řada Originálního příslušenství.

Mám zájem o zkušební jízdu

 
 
 
 
thmb_jazz-2012.jpg thmb_jazz-2012-510.jpg thmb_jazz-2012-511.jpg thmb_jazz-2012-512.jpg thmb_jazz-2012-514.jpg thmb_jazz-2012-515.jpg thmb_jazz-2012-516.jpg thmb_jazz-2012-517.jpg thmb_jazz-2012-518.jpg thmb_jazz-hybrid-520.jpg thmb_jazz-hybrid-521.jpg thmb_jazz-hybrid-522.jpg

Přihlašte se k odběru newsletteru a získávejte nejnovější informace z tohoto webu!